מעקב 'לוחמי צדק' • מקלב תוקף את הביורוקרטיה במעונות

    ארי וידר No Comments on מעקב 'לוחמי צדק' • מקלב תוקף את הביורוקרטיה במעונות
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רק היום דיווחנו במסגרת מדור "לוחמי צדק" כי הביורוקרטיה הנוקשה מצד משרד הכלכלה בקבלת ההנחות למעונות – מדירה חרדים משוק העבודה או לחילופין מקבלת הדרגה לה הם זכאים.

    מרדף מייאש, טפסים מתישים ואברך אחד: כך המדינה "מעודדת" יציאה לעבודה

    לפני זמן קצר התקיים דיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת שבו האשים ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה כי קיימת בירוקרטיה רבה בתחום.

    "בכל היבט שהוא מתברר כי מעונות היום נכשלו כשל מוחלט בכל הפרמטרים, הן מבחינת ההורים והן מבחינת המפעילים", אמר ח"כ מקלב. "ההורים והילדים מתמודדים מול היעדר מקום במעונות כאשר על כל מקום פנוי מתמודדים ארבעה ילדים, מוקד הרישום כושל, קיים עיכוב בקביעת דרגות זכאות להורים, ועדות קבלה וסחבת בירוקרטית. גם מפעילי המעונות סובלים מקשיים רגולטוריים באישור מעונות חדשים, והמטפלות זוכות לתנאי העסקה בלתי ראויים וללא זכויות".

    במהלך הדיון התברר כי בשנתיים האחרונות הוקמו כ-2,000 גני ילדים חדשים אך רק מספר מועט של מעונות יום הוקם בתקופה הזו. "הסחבת הבירוקרטית מול ההורים והקושי בפתיחת מעונות חדשים גורמים לכך שהמעונות חוטאות למטרה שלשמן הוקמו. במקום להקל על ההורים ולאפשר לאמהות להשתלב בשוק העבודה ללא חשש, אגף המעונות מכביד על ההורים בבירוקרטיה ובחשדנות", הוסיף.

    הדיון בוועדה לזכויות הילד התקיים בציר הזמן בו בוחנת בימים אלו ועדה מיוחדת את העברת האחריות על מעונות היום ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. "אמנם משרד הכלכלה הוא זה שצריך לדאוג לפתרונות לאמהות המבקשות להשתלב בשוק העבודה, אך בשל ההתנהלות הבלתי סבירה של אגף מעונות היום בשנים האחרונות ומצבן ההולך ומידרדר של המעונות – אנו תומכים בהעברת הסמכויות למשרד החינוך", סיכם.

    נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    0 תגובות